Formule 1 Grand Prix van Italië

Laatste Europese race dit seizoen; MONZA

In het tweede weekend van september wordt de laatste Europese race van dit seizoen verreden. De thuisbasis van Ferrari is dan aan de beurt; Autodromo Nazionale Monza. Het circuit bestaat uit lange rechte stukken en snelle veelal rechter bochten en enkele korte chicanes. Ondanks meerdere pogingen om de hoge snelheden te matigen is Monza nog steeds het hogesnelheidscircuit bij uitstek.

Beleef ook in Italië de Orange Experience

Ook tijdens de GP van Italië bieden wij jou de mogelijkheid om met duizenden Nederlands de ultieme Orange Experience te beleven. Een sfeervol oranja gekleurd vak om samen Max toe te juichen.
Milaan ligt op slechts 15 km van Monza en is dus de ideale plaats om een hotel te boeken. Vanuit Milaan is er een goede treinverbinding naar Biassono station, op loopafstand van het circuit. Tevens worden er gedurende het weekend shuttlebussen ingezet.

Eerst bestellen, na ontvangst factuur pas betalen

Tickets bestel je eenvoudig bij RV Sportreizen. Geef jouw voorkeur door. Wij reserveren de beste plekken voor jou. Het enige wat jij hoeft te doen, is de factuur binnen 8 dagen betalen. Zo heb je nog alle tijd om het geld van je mede reizigers te verzamelen.

MAIN STRAIGHT
Centrale 1 Priority 2 Wkd.                            € 723,00
Centrale 1 Priority 2 Sun.                              € 693,00
Laterale Sinistra 4 Priority 2 Wkd.             € 389,00
Laterale Sinistra 4 Priority 2Sun.               € 373,00
Piscina 5 Priority 2Wkd.                               € 205,00
Piscina 5 Priority 2Sun.                                € 199,00
Vedano 24 Priority 2Wkd.                           € 273,00
Vedano 24 Priority 2Sun.                             € 263,00
Laterale Destra 26 A Priority 2Wkd.         € 520,00
Laterale Destra 26 A Priority 2Sun.          € 504,00
Laterale Destra 26 B Priority 2Wkd.         € 389,00
Laterale Destra 26 B Priority 2Sun.           € 373,00
Laterale Destra 26 C Priority 2Wkd.         € 273,00
Laterale Destra 26 C Priority 2Sun.           € 263,00

PRIMA VARIANTE
Alta Velocita 6 A Priority 2Wkd.                 € 273,00
Alta Velocita 6 A Priority 2Sun.                  € 263,00
Alta Velocita 6 B Priority 2Wkd.                 € 389,00
Alta Velocita 6 B Priority 2Sun.                  € 373,00
Alta Velocita 6 C Priority 2Wkd.                 € 520,00
Alta Velocita 6 C Priority 2Sun.                  € 504,00
Prima Variante 8 A Priority 2Wkd.           € 389,00
Prima Variante 8 A Priority 2Sun.             € 373,00
Prima Variante 8 B Priority 2Wkd.            € 273,00
Prima Variante 8 B Priority 2Sun.             € 263,00

SECONDA VARIANTE
Seconda Variante 9 Priority 2Wkd.           € 389,00
Seconda Variante 9 Priority 2Sun.            € 373,00
Roggia 10 Priority 2Wkd.                            € 273,00
Roggia 10 Priority 2Sun.                              € 263,00

ASCARI VARIANTE
Ascari Tre 12 Priority 2Wkd.                       € 273,00
Ascari Tre 12 Priority 2Sun.                        € 263,00
Ascari Due 13 Priority 2Wkd.                     € 389,00
Ascari Due 13 Priority 2Sun.                       € 373,00
Ascari Uno 15 Priority 2Wkd.                     € 389,00
Ascari Uno 15 Priority 2Sun.                       € 373,00
Ascari 16 Priority 2Wkd.                              € 273,00
Ascari 16 Priority 2Sun.                               € 263,00
Outer Ascari 19 B Priority 2Wkd.              € 389,00
Outer Ascari 19 B Priority 2Sun.                € 373,00
Outer Ascari 18A Priority 2Wkd.               € 389,00
Outer Ascari 18A Priority 2Sun.                 € 373,00
Outer Ascari 20C Priority 2Wkd.               € 205,00
Outer Ascari 20C Priority 2Sun.                 € 199,00

CURVA PARABOLICA
Laterale Parabolica 21 A Priority 2Wkd.   € 273,00
Laterale Parabolica 21 A Priority 2Sun.    € 263,00
Laterale Parabolica 21 B Priority 2Wkd.   € 273,00
Laterale Parabolica 21 B Priority 2Sun.     € 263,00
Laterale Parabolica 21 C Priority 2Wkd.   € 205,00
Laterale Parabolica 21 C Priority 2Sun.     € 199,00
Laterale Parabolica 21 D Priority 2Wkd.   € 205,00
Laterale Parabolica 21 D Priority 2Sun.    € 199,00
Laterale Parabolica 21 E Priority 2Wkd.   € 205,00
Laterale Parabolica 21 E Priority 2Sun.    € 199,00
Parabolica 22 Priority 2Wkd.                       € 389,00
Parabolica 22 Priority 2Sun.                        € 373,00
Parabolica Interna 23 A Priority 2Wkd.    € 205,00
Parabolica Interna 23 A Priority 2Sun.      € 199,00
Parabolica Interna 23 B Priority 2Wkd.     € 273,00
Parabolica Interna 23 B Priority 2Sun.      € 263,00
Inner Ingresso Para.GF10 Priority 2Wkd  € 173,00
Inner Ingresso Para.GF10 Priority 2Sun.  € 168,00
Inner Ingresso Para.GF11 Priority 2Wkd   € 173,00
Inner Ingresso Para.GF11 Priority 2Sun.   € 168,00
Inner Ingresso Para.GF12 Priority 2Wkd  € 173,00
Inner Ingresso Para.GF12 Priority 2Sun.  € 168,00
Inner Ingresso Para.GF13 Priority 2Wkd  € 173,00
Inner Ingresso Para.GF13 Priority 2Sun.  € 168,00

General Admission and Grandstands
General Admission Priority 2Fri.               € 55,00
General Admission Priority 2Sat.              € 65,00
General Admission Priority 2Sun.             € 89,00
General Admission Priority 2Wkd.           € 105,00

Autodromo Nazionale Monza

Het circuit heeft na de opening in 1922 vele lay-outs gekend. Tussen 1934 en 1939 werd nogal geëxperimenteerd met haakse bochten en chicanes, voornamelijk om Alfa Romeo een kans te geven tegen Mercedes en Auto-Union. Na de oorlog kreeg het circuit in principe de huidige, bijna zes kilometer lange vorm, met tussen 1955 en 1961 tijdelijk de beruchte kombaan, die er nog steeds staat. In 1971 werd er de snelste Formule 1-race ooit gereden, met een gemiddelde snelheid van 242 kilometer per uur. Daarna verschenen in 1972 en 1976 de drie chicanes, die er nu nog steeds zijn. Daardoor werden de vervaarlijke slipstream-gevechten uit het verleden voorgoed onmogelijk gemaakt. Het rechte stuk bij start/finish is de enige overlapping met het vroegere kombaan-traject. Vóór de Eerste Wereldoorlog was de enige Italiaanse race van belang de Targa Florio, een autorace op Sicilië, maar na de eerste Grand Prix van Italië in 1921 in Brescia werden alle latere Grand Prixs van Italië (behalve in 1937, 1947, 1948 en 1980) op Monza verreden. Het circuit belichaamt, meer dan welk circuit ook, de geschiedenis van de Grand Prix-racerij met in totaal 75 verreden Grand Prixs.